Wednesday, September 16, 2009

Bila Syawal menjelang...

mama wrote :






lagi 3 hari kita akan menyambut Syawal.... cepatnya masa berlalu.... entry Ramadhan pon tak buat dah nak masuk Syawal...

tahlaa... raya thn ni... taklaa terasa beria2 sgt nak beraya.... hihi...... even baju raya pon tak p amik lagik.. tah siap ke tidak lagik kabo baju raya kami tu... kalo tak jwbnya baju raya thn lepas ler wabnya kami 3 beranak ni hehe.... tp kuih raya penuh le plak kat umah tu.... umah pon masih tak berkemas apa......

tp bila duduk kat dlm kelas ni... terasa le jgk nak raya tu bila asyik dgq lagu raya jer dr laptop2 yg lain ni.....

nak raya di mana........ mm... tahun ni tak kemana2 laa.... kami raya di Gurun aja.... then raya ke3 papa dah kena keja..... ( bole papa tak bole amik cuti lak di musim2 raya ni haa huhuhu )... so nak kemana lagik.... kat umah sewa je la kami 2 beranak sementara menunggu papa blk keja huhuhu... nasib baik laa thn ni mmg tak plan utk blk Melaka...... dgn keadaan mama yg rasanya dah tak sesuai nak travel jauh dah........umah Kangaq pon tak blk ..... sbbnya ...bukan ada sapa2 pon.. Tok & Wan pon raya kat Melaka...... ari Isnin aritu lagik dah ikut Busu Khaalish balik sana dah huhu........

aduhh..... dh byk thn mama miss sehari sebelum raya dan raya pertama di Melaka.... rindunyaa pada nak anyam ketupat nasi + kuah kacang + gulai ayam kampung + gulai ayam daging + gulai daging + sayur lodeh.......pada acara masak2 guna kayu api... pada adegan kejar2 ayam along utk sembelih buat gulai ayam..... pd bunyi kokokan ayam yg mengejutkan tido...pada leteran Along.......

kat Gurun bkn tak ada.... tp kat sini kira dah modern ler.... rumah taman.... tak samalaa ngan suasana kampung kan.... hehehe..... takpa...ada rezeki tahun2 depan pon masih ada... insyaAllah kalau dipanjangkan umur....

so thn ni takdak laa adegan singgah menyinggah beraya di rumah2 kenkawan sepanjang Lebuhraya PLUS sebelum sampai Melaka tu hehehe...

di kesempatan ini jugak...kami sekeluarga ingin mengucapkan...... Selamat Menyambut Lebaran yg bakal menjelang buat semua rakan dan kenalan yang mengenali diri... moga dengan kedatangan Syawal ini akan membawa keberkatan dan kebahagiaan buat semua....

~~ SALAM AIDILFITRI , MAAF ZAHIR BATIN, jemputlaa datang ke rumah raya nanti... ~~


dari kimi, idaa & Khaalish Hakim ............


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com